Veel gestelde vragen

Vragen over het bestellen:

Kan ik alleen online bestellen?

U kunt ons tijdens kantoortijden telefonisch bereiken voor al uw vragen. Ook kunt u een afspraak met een van onze adviseurs maken. Deze zal bij u een gratis afvalscan uitvoeren zodat u er zeker van bent dat u op de juiste en meest voordelige manier uw afval laat inzamelen.

Zijn de tarieven in heel Nederland geldig?

Onze tarieven zijn geldig in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Wilt u een container bestellen voor op de Waddeneilanden dan kunt u via het contactformulier bij ons de tarieven opvragen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

De facturen voor de rolcontainers betaalt u per maand vooraf door middel van automatische incasso. Eventuele extra ledigingen staan op de factuur in de maand nadat de lediging is uitgevoerd.

De afzetcontainers betaalt u via iDEAL bij het plaatsen van de bestelling.

Vragen over bouwcontainers:

Hoe snel wordt de plaatsingsopdrachtopdracht uitgevoerd?

Opdrachten die op werkdagen voor 17:00 worden doorgegeven worden de volgende werkdag uitgevoerd.

Hoe lang mag de bouwcontainer blijven staan?

De bouwcontainer mag maximaal 6 weken blijven staan. Heeft u de container langer nodig neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Zijn de tarieven voor bouwcontainers inclusief BTW?

De tarieven voor bouwcontainers zijn inclusief BTW.

Ik heb een bouwcontainer voor puin besteld maar er zit toch bouw- en sloopafval in. Kan ik dit veranderen?

De uiteindelijke inhoud van de bouwcontainer bepaalt wat de kosten worden. Het is goed denkbaar dat u uitgaat van een bouwcontainer voor puin maar dat er toch ook wat bouw- en sloopafval in terecht is gekomen. Als blijkt dat er een andere afvalsoort in de bouwcontainer zit dan besteld, zal er een verrekening volgen.

Wat gebeurt er als er niet toegestane afvalstoffen in mijn bouwcontainer zitten?

De verwerker controleert na het afhalen van de bouwcontainer de inhoud. De afzetcontainer wordt verwerkt op basis van de inhoud. In het geval er niet toegestane afvalstoffen inzitten zal het verwerkingstarief aangepast worden. Hierdoor zal er ook een aanpassing van uw bestelling plaatsvinden. U krijgt van ons een nieuwe factuur met hierop het juiste tarief. Ook vindt er een verrekening met het reeds betaalde bedrag plaats.

Wat gebeurt er als er mogelijk asbest(houdend) afval in de bouwcontainer zit?

Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Neem voordat u uw afval aanbiedt in de bouwcontainer altijd contact met ons op, wanneer u het vermoeden heeft dat het om asbest en/of asbestgelijkend materiaal gaat.

Hoe laat wordt mijn bouwcontainer geplaatst?

U kunt in de plaatsingsopdracht aangeven welk dagdeel uw voorkeur heeft. Indien u de container zo vroeg mogelijk geplaatst wilt hebben dan kunt u dit aangeven bij de opmerkingen. Wij streven er dan naar om de container met één van de eerste ritten te plaatsen. U kunt de container ook een dag voor u hem nodig heeft aan het einde van de dag laten plaatsen.

Kan de bouwcontainer in heel Nederland geplaatst worden?

De bouwcontainer kan in heel Nederland geplaatst worden. Er geldt echter wel een toeslag op de Waddeneilanden. U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele plaatsingsvergunningen.

Hoe vol mag ik de bouwcontainer vullen?

De bouwcontainer mag tot de rand gevuld worden. In verband met het veilig transporteren van de bouwcontainer mag er geen afval boven de rand uitsteken. Het is ook niet toegestaan om de randen te verlengen door planken rechtop in de container te zetten. In geval de bouwcontainer te hoog beladen is en wij deze niet veilig kunnen transporteren, brengen wij een loze rit in rekening.

De bouwcontainer is niet afgevoerd, wat nu?

Het kan voorkomen dat wij de bouwcontainer niet af kunnen voeren. de reden hiervoor kan zijn dat de bouwcontainer geblokkeerd wordt of dat hij te vol beladen is. Indien de chauffeur de container niet kan afvoeren berekenen wij voor de loze rit € 90,00 incl. BTW.

Vragen over rolcontainers:

Ik heb al een contract, kan ContainerOnline deze voor mij opzeggen?

In de meeste gevallen kunnen wij u ondersteunen bij het opzeggen van uw contract. Als u hier meer informatie over wilt kunt u via het contactformulier uw contactgegevens naar ons mailen. Wij zullen dan contact met u opnemen om het opzeggen door te spreken.

Kan ik mijn rolcontainer ook vaker laten ledigen?

U kunt uw rolcontainer buiten de reguliere ledigingen om ook extra laten ledigen. Hiervoor betaalt u het tarief ‘op afroep’. Dit tarief vindt u op uw contract.

Zijn de tarieven inclusief BTW?

De maandtarieven van de rolcontainers zijn exclusief BTW.

Kan ik tussentijds de ledigingsfrequentie wijzigen?

De frequentie voor het ledigen van uw rolcontainer kunt u tussentijds wijzigen. U kunt ons hiervoor bellen of uw verzoek mailen via het contactformulier.

Worden er plaatsingskosten gerekend?

De rolcontainer wordt kosteloos bij u geplaatst.

Wanneer wordt mijn rolcontainer geplaatst?

De rolcontainer wordt uiterlijk één week voor de ingangsdatum van het contract geplaatst. Het plaatsen van de rolcontainer gebeurt in overleg met u. U kunt in de plaatsingsopdracht uw voorkeuren aangeven zodat wij er daar waar mogelijk rekening mee kunnen houden.

Worden er kosten gerekend voor het ophalen van de rolcontainer?

De Bij het retour halen van de rolcontainer worden kosten in rekening gebracht. De kosten ad € 60,00 excl. BTW. dekken de transportkosten en de kosten voor het schoonmaken van de rolcontainer.

Kan ik eenvoudig mijn contract opzeggen?

ContainerOnline werkt met een contract van één jaar en kunt u opzeggen tot één maand voor het einde van het contract. Indien u het contract niet opzegt dan wordt dit automatisch met dezelfde periode verlengd.

Wat is een all-in prijs?

De all-in tarieven van ContainerOnline zijn inclusief lediging(en), huur en milieutoeslag. Hierdoor weet u precies wat u per maand betaalt en voorkomt u verrassingen achteraf.

Kan ik op één contract meerdere locaties toevoegen?

U kunt op 1 contract meerdere rolcontainers laten opnemen. Ook kunnen deze rolcontainers op verschillende locaties staan.

Worden facturen van rolcontainers en bouwcontainers gecombineerd?

Als u een contract heeft voor een rolcontainer en ook gebruik maakt van onze bouwcontainers dan kunnen we de facturen indien gewenst combineren.

Worden facturen van verschillende locaties gecombineerd?

We kunnen voor u één factuur maken met alle locaties gespecificeerd of als u dat liever heeft één factuur per locatie.

 

Is u vraag niet beantwoord? Neem dan via deze link contact met ons op!